اطلاعیه تعویق همایش سالانه با موضوع « مسئولیت اجتماعی علم و نقش انجمن های علمی»

🔻 تعویق همایش اتحادیه انجمن های علوم اجتماعی ایران 🔻

به اطلاع علاقمندان و دوستداران علوم اجتماعی می رساند، با توجه به آلودگی شدید هوای تهران و پیش بینی تداوم و تشدید آن،
نظر به مسئولیت اخلاقی نسبت به سلامت سخنرانان و مخاطبان محترم و همه شهروندان عزیز، برگزاری همایش “مسئولیت اجتماعی علم” که قرار بود روز چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵ و ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود، لغو و به وقت  دیگری موکول می شود.

با سپاس فراوان از همه مدیران محترم نشست ها و سخنرانان گرانقدر و علاقمندان به همایش، انشاالله بزودی برای برگزاری نشست ها هماهنگی و  زمان برگزاری همایش اعلام خواهد شد.

هیات مدیره اتحادیه انجمن های علوم اجتماعی ایران

۱۴ آذر ۱۴۰۲

🔻برگزاری همایش «مسؤولیت اجتماعی علم و نقش انجمن‌های علمی»

موضوع مسؤولیت اجتماعی علم، برای علوم انسانی و اجتماعی همواره بسیار با اهمیت بوده است؛ به نحوی که همه سنت‌های علوم اجتماعی و انسانی “هدف ها یا غایت هایی اجتماعی و تاریخی” نیز برای علم در نظر گرفته، و سازمان علم  و همچنین سبک کنش اهل علم را بدان وابسته نموده‌اند.
اثربخشی اجتماعی علم در گرو فهم ما از فلسفه، مفهوم و آموزۀ مسؤولیت اجتماعی علم، راه های تحقق این مسؤولیت و توجه به ضرورت ها و اقتضائات آن، ازجمله استقلال نسبی دانشگاه‌ها و آزادی‌های آکادمیک است. این موضوعات همواره چالش برانگیز و مجادله آميز بوده‌اند.

نظر به اهمیت نظری و کاربردی این موضوعات، اتّحادیه انجمن‌های علوم اجتماعی ایران،
به مناسبت روز علوم اجتماعی، نخستین همایش سالانه خود را با موضوع «مسؤولیت اجتماعی علم و نقش انجمن‌های علمی» با همکاری شماری از انجمن‌های عضو اتحادیه برگزار می‌کند.

برنامه نشست ها و سخنرانی ها به زودی اعلام خواهد شد.

✅ زمان: عصر چهارشنبه و پنجشنبه ۱۵ و ۱۶ ۱۴۰۲ از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۲۰.

✅ مکان: خانه اندیشمندان علوم انسانی ایران